wtorek, 7 października 2014

Ryzyko jako warunek rozwoju - psychoanalityczne szkice z kryzysu podmiotu

Serdecznie zapraszamy na najbliższe spotkanie z udziałem Gościa - dr Klaudią Węc.


Spotkanie poświęcimy zagadnieniu ryzyka.
Czy jest ono, a może nie jest, konieczne do rozwoju? 

I co mówi na ten temat psychoanaliza?



W środę,15.10.2014, o godzinie 15:30!

spotkamy się w 

Czytelni Wydziału Pedagogicznego 

Uniwersytetu Warszawskiego.



 Ryzyko jako warunek rozwoju - psychoanalityczne szkice z kryzysu podmiotu

SAQ


Dr Klaudia Węc - mama Weroniki, Karoliny i Patrycji. Pedagog, psychoanalityk, kierownik Pracowni Pedagogicznej w Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej, lider Akademickiego Punktu Pomocy Psychopedagogicznej działającego przy Centrum Pedagogiki i Psychologii PK, koordynator i członek Rady Naukowej Programu Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa w Małopolsce, ekspertka szkoleń dla nauczycieli z zakresu dydaktyki i wychowania. Od wielu lat związana ze środowiskiem psychoanalitycznym (początkowo w Krakowskim Impulsie Psychoanalitycznym, następnie w Towarzystwie Psychoanalitycznym Perspektywa Freudowska, obecnie w Kole Krakowskim i Warszawskim Europejskiej Szkoły Psychoanalizy afiliowanych przy Nouvelle École Lacanienne w Paryżu). 


Prowadzi poradnictwo wychowawcze dla rodziców oraz konsultacje pedagogiczne dla nauczycieli, zajmuje się interwencjami wychowawczymi oraz pracą terapeutyczną w gabinecie psychoanalitycznym. Zainteresowania autorki skupiają się wokół psychoanalizy Lacanowskiej i możliwości jej zastosowania w szeroko pojmowanej praktyce pedagogicznej ze wskazaniem na budowanie procesu wychowawczego w oparciu o kompetencje 

psychoanalityczne, które pozwalają na zachowanie równowagi pomiędzy domaganiem podmiotu a prawem go ograniczającym. Z uwagi na doświadczenie kliniczne Klaudia Węc podejmuje rozważania dotyczące sposobów zapobiegania powstawaniu mechanizmów zagrażających dziecku oraz proponuje strategie wychowawcze pozwalające na redukcję zaburzeń już istniejących. 

Autorka monografii "Psychoanaliza w dyskursie psychoanalitycznym. Radykalność humanistyczna teorii i praktyki pedagogicznej. Konteksty nie tylko Lacanowskie" oraz "Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje", a także wielu artykułów poświęconych psychoanalizie, dyskursowi pedagogicznemu, zagrożeniom rozwojowym oraz kompetencjom komunikacyjnym
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz